Mes, L-Help (toliau – L-Help arba Mes) esame įsipareigoję užtikrinti Jūsų – Mūsų klientų – bei kitų duomenų subjektų (toliau – duomenų subjektai) asmens duomenų apsaugą, todėl, atlikdami asmens duomenų tvarkymą, vadovaujamės asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiuose teisės aktuose įtvirtintomis nuostatomis bei imamės visų būtinų priemonių, kad užkirstume kelią galimiems asmens duomenų apsaugos pažeidimams.
Kas yra asmens duomenys?
Asmens duomenys – bet kokia informacija, susijusi su fiziniu asmeniu – duomenų subjektu, kurio tapatybė yra žinoma arba gali būti tiesiogiai arba netiesiogiai nustatyta pasinaudojus tam tikrais duomenimis (pavyzdžiui, vardu, pavarde, asmens kodu, adresu, telefono numeriu ar kt.). Kad galėtume vykdyti savo įsipareigojimus, Mums reikia tam tikrų asmens duomenų. L-Help įsipareigoja rinkti ir tvarkyti asmens duomenis tik tada ir tik tiek, kiek tai yra būtina konkrečiam, apibrėžtam ir teisėtam tikslui įgyvendinti.
Kokiu tikslu renkami (tvarkomi) asmens duomenys?
Duomenų subjektų asmens duomenys renkami, kad būtų tinkamai suteiktos transporto priemonių pagalbos paslaugos ir atlikti su tuo susiję veiksmai: automobilio apgadinimo įvertinimas, pagalbos organizavimas, transportavimo paslaugos, pakaitinio automobilio suteikimas ir pan. Be to, asmens duomenų gali reikėti šiais tikslais:
- kitoms civilinėms sutartims sudaryti ir vykdyti;
- tiesioginės rinkodaros tikslu;
- asmenų ir Mūsų turto apsaugos tikslu (vaizdo stebėjimas ir svečių registravimas žurnale);
- suteiktų paslaugų kokybės įvertinimo ir sutarčių administravimo tikslu (telefoninio pokalbio įrašymas);
- pranešimams ir skundams registruoti ir tirti;
- įvažiavimui į L-Help automobilių stovėjimo aikšteles ir išvažiavimui iš jų kontroliuoti;
- regreso teisės įgyvendinimo, įsiskolinimo išieškojimo tikslu;
- kliento identifikacijos dėl pateikto atsiliepimo tikslu;
- kitiems teisės aktams neprieštaraujantiems tikslams.
Teisinis asmens duomenų tvarkymo pagrindas
L-Help, tvarkydamas asmens duomenis, vadovaujasi Bendrajame duomenų apsaugos reglamente (toliau – BDAR), Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Elektroninių ryšių įstatyme ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su asmens duomenų apsauga, įtvirtintais asmens duomenų tvarkymo reikalavimais.
L-Help renka ir toliau tvarko asmens duomenis tik teisės aktuose apibrėžtais teisėtais pagrindais, siekdamas sudaryti ir (arba) vykdyti su Jumis sudarytą sutartį, Jums sutikus, kai tvarkyti asmens duomenis L-Help įpareigoja tam tikri teisės aktai ir kai asmens duomenis reikia tvarkyti esant teisėtam L-Help interesui (jei duomenų subjekto interesai nėra svarbesni).
Įprastai asmens duomenys yra tvarkomi su Mumis sudarytos sutarties (arba prašymo sudaryti sutartį) pagrindu. Asmens duomenys taip pat gali būti tvarkomi gavus sutikimą (pavyzdžiui, tiesioginės rinkodaros tikslu ar siekiant profiliuoti tiesioginės rinkodaros tikslu arba tvarkyti specialių kategorijų duomenis). Jūsų duotas sutikimas tvarkyti asmens duomenis gali būti paprastai ir nemokamai atšauktas pateikus apie tai pranešimą raštu asmeniškai, paprastu paštu adresu {}, elektroniniu paštu {}, paskambinus telefonu {_____________} arba per savitarnos sistemą.
Asmens duomenų rinkimas
L-Help asmens duomenis gauna iš pačių duomenų subjektų, tačiau kartais ir iš kitų institucijų, įstaigų, fizinių ar juridinių asmenų: VĮ Registrų centro, VĮ „Regitra”, draudimo bendrovių, Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, sveikatos priežiūros įstaigų, policijos, mobiliojo ryšio operatorių, kt. institucijų, fizinių ar juridinių asmenų, turinčių informacijos, būtinos paslaugoms suteikti, žalai administruoti ar reikalingos kitiems teisėtiems tikslams įgyvendinti. Apie asmens duomenų tvarkymą duomenų subjektas visada informuojamas.
Patvirtiname, kad, išskyrus teisės aktų nustatytas išimtis, duomenys apie Jūsų sveikatą bus tvarkomi tik Jums sutikus.
Kokius Jūsų asmens duomenis renkame?
A. Prašydami Jūsų sutikimo siųsti Jums bendrojo pobūdžio tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, pranešimus apie akcijas, taip pat norėdami teirautis Jūsų nuomonės apie suteiktų paslaugų kokybę, viešindami Jūsų atsiliepimą {_____________} apie Mus, Mes renkame šiuos Jūsų duomenis: vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (adresą), telefono numerį, elektroninio pašto adresą.
B. Bendraudami su Jumis telefonu, Mes naudojame Jūsų telefono numerį ir saugome telefoninio pokalbio įrašą.
C. Rengdami pasiūlymą, sudarydami ir vykdydami paslaugų sutartis, Mes naudojame šiuos Jūsų duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą (arba kitą tinkamą atitikmenį ne Lietuvos piliečių atveju), gimimo datą, gyvenamąją vietą (adresą), telefono numerį, elektroninio pašto adresą, sutarties numerį, galiojimo laikotarpį, sutarties sudarymo datą, informaciją apie mokėjimą ir jo terminus, kliento kodą. Atsitikus eismo įvykiui Mums taip pat reikia žinoti kredito įstaigoje esančios Jūsų sąskaitos numerį.
D. Teikdami pagalbos paslaugas, Mes, papildomai prie C punkte išvardytų duomenų, naudojame šiuos Jūsų duomenis: informaciją apie transporto priemonės būklę; apsaugos priemones; transporto priemonės savininko (naudotojo) duomenis; transporto priemonės identifikacijos duomenis: valstybinį numerį, identifikavimo numerį; transporto priemonės techninius duomenis: tipą, markę, modelį, modifikaciją, variklio tūrį, galią, durų skaičių, kėbulo tipą, stovimų / sėdimų vietų skaičių, kilmės šalį, kuro tipą, svorio informaciją ir kt.; transporto priemonės modelio pagaminimo (pirmosios registracijos) datą; techninės apžiūros galiojimo terminą; ar yra išduoti įgaliojimai naudotis automobiliu; ar valstybės institucijos yra nustačiusios automobilio naudojimo apribojimus.
E. Sudarydami ir vykdydami civilinę sutartį, Mes renkame šiuos duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamąją vietą (adresą), telefono numerį, elektroninio pašto adresą, atsiskaitomosios banko sąskaitos numerį, individualios veiklos pažymos arba verslo liudijimo numerį ir išdavimo datą bei kitus duomenis, būtinus sutarčiai sudaryti ir vykdyti.
Ar taikome automatizuotą sprendimų priėmimą, įskaitant profiliavimą?
Paslaugų vertinimas pagal Jūsų pateiktą informaciją gali būti atliktas automatiniu būdu. Jūs turite teisę nesutikti, kad vertinimas būtų atliktas automatiniu būdu, ir apie tokią teisę būsite informuotas pildydamas prašymą sudaryti sutartį ir (arba) gavęs pasiūlymą dėl paslaugų sutarties sudarymo.
Jums davus sutikimą, mes galime Jūsų duomenis analizuoti (profiliuoti), siekdami pateikti aktualiausius ir Jūsų poreikiams geriausiai pritaikytus pasiūlymus. Duotą sutikimą Jūs turite teisę bet kada atšaukti apie tai Mus informuodamas (-a) el. paštu {} arba tel. {}.
Kam teikiame Jūsų duomenis?
L-Help įsipareigoja laikytis konfidencialumo pareigos ir neatskleisti jokios su asmens duomenimis susijusios informacijos. Tokia prievolė kyla iš Civilinio kodekso, BDAR nuostatų. Informacija gali būti atskleista kitoms šalims, jeigu to reikia sutarčiai sudaryti arba jai vykdyti, arba dėl kitų teisėtų priežasčių. Informacija taip pat gali būti suteikta kitoms šalims Jums paprašius arba atsižvelgiant į Jūsų sutartinius įsipareigojimus kitoms šalims, pavyzdžiui, draudimo bendrovėms, finansų institucijoms ir pan.
Mes galime pateikti Jūsų duomenis duomenų tvarkytojams (subrangovams), kurie teikia Mums paslaugas (atlieka darbus) ir tvarko Jūsų duomenis Mūsų, kaip duomenų valdytojo, vardu. Duomenų tvarkytojai turi teisę tvarkyti asmens duomenis tik pagal Mūsų nurodymus ir tik tiek, kiek yra būtina tinkamai sutartyje nustatytiems įsipareigojimams vykdyti.
Pateikiame pavyzdinį (nebaigtinį) sąrašą subjektų, kuriems gali būti teikiami asmens duomenys:
- partneriai – duomenis tvarko, kad galėtų sudaryti ir administruoti sutartis su klientais;
- žalų administravimo partneriai – duomenis tvarko, kad galėtų registruoti žalas, įvertinti jas, užtikrinti ekspertinį įvertinimą;
- informacinių technologijų įmonės – duomenis tvarko, kad užtikrintų informacinių sistemų kūrimą, tobulinimą ir palaikymą;
- draudimo įmonės – duomenis tvarko, kad apdraustų teikiamų paslaugų rizikas;
- skolų išieškojimo bendrovės – duomenis tvarko, kad būtų galima valdyti įsipareigojimų neįvykdžiusių skolininkų įsiskolinimą;
- advokatai ir advokatų kontoros, ekspertai ir pan. – duomenis tvarko, tais atvejais, kai Mes siekiame pareikšti teisinį reikalavimą arba nuo tokio reikalavimo apsiginti;
- bankai, draudimo bendrovės, kitos finansinės institucijos – duomenis tvarko, kai reikia užtikrinti sutarčių vykdymą;
- valstybės institucijos – duomenis tvarko, kai Mes juos pateikiame vykdydami teismo arba valstybės institucijų įpareigojimus (prašymus) bei teisės aktuose įtvirtintus reikalavimus.
Duomenų perdavimas trečiosioms valstybėms
Tam tikrais atvejais, vykdydami sutarties sąlygas, turime Jūsų asmens duomenis perduoti trečiosioms valstybėms, pvz., jei įvykis įvyko ne Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėje. Informacija (taip pat ir apie asmens duomenis), kuri siunčiama už EEE ribų į šalis, yra „apsaugota” sutarties sąlygomis ar kitais Europos Sąjungoje patvirtintais mechanizmais.
Kiek laiko saugome Jūsų duomenis?
Mūsų surinkti Jūsų asmens duomenys saugomi popierinėse laikmenose ir Mūsų informacinėse sistemose. Mes saugome Jūsų asmens duomenis ne ilgiau negu to reikalauja šių duomenų tvarkymo tikslai arba numato teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimo laikotarpis. Pagal Mūsų praktiką asmens duomenys saugomi tol, kol iš sutartinių santykių gali kilti pagrįstų reikalavimų. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami arba nuasmeninami taip, kad nebūtų įmanoma identifikuoti asmens tapatybės.
Mes nesaugome nebeaktualios arba nereikalingos informacijos ir užtikriname, kad informacija apie duomenų subjektus būtų nuolat atnaujinama ir teisinga.
Kaip saugome Jūsų duomenis?
Užtikrinti Jūsų asmens duomenų saugumą Mums labai svarbu. Tvarkydami Jūsų asmens duomenis, Mes įgyvendiname atitinkamas organizacines ir technines saugumą užtikrinančias priemones, kurios padeda apsaugoti asmens duomenis nuo atsitiktinio arba neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Mūsų vykdoma saugumo užtikrinimo veikla apima personalo, informacijos, IT infrastruktūros, įskaitant periodinį „įsilaužimo” į vidaus tinklus ir duomenų bazes testavimą, taip pat biurų pastatų ir techninių įrenginių apsaugą.
Socialiniai tinklai
Visą informaciją, kurią Mes gauname Jums naudojantis socialiniais tinklais (įskaitant pranešimus, laukelių „Like” ir „Follow” naudojimą, bei kt.), kontroliuoja atitinkamo socialinio tinklo valdytojas. Atkreipkite dėmesį į tai, kad socialiniai tinklai ir per juos pasiekiamos paslaugos turi savo atskiras privatumo politikas, už kurių laikymąsi yra atsakingi minėti socialiniai tinklai ir atsakingi. Peržiūrėkite šias privatumo politikas prieš pateikdami asmens duomenis socialiniuose tinkluose.
Šiuo metu Mes turime šias paskyras: (a) tinkle „LinkedIn”, kurio privatumo politika yra pateikiama adresu https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy; (b) tinkle ,,Youtube”, kurio privatumo politika yra pateikiama adresu https://policies.google.com/privacy?hl=en#application; (c) tinkle ,,Instagram”, kurio privatumo politika yra pateikiama adresu https://help.instagram.com/196883487377501; (d) tinkle „Facebook”, kurio privatumo politika yra pateikiama adresu https://www.facebook.com/privacy/explanation.
Tinklalapyje naudojame „Facebook” Pixel įskiepą, kurio pagalba vartotojams galime suteikti konkretesnį turinį bei teikti tik aktualią informaciją. Jei nepageidaujate, kad šis įskiepas stebėtų Jūsų veiklą, galite pakeisti šį pasirinkimą savo „Facebook” paskyros nustatymuose.
Kokios yra Jūsų teisės?
Jūs turite teisę:
- gauti informaciją apie Mūsų tvarkomus Jūsų asmens duomenis: iš kur ir kaip asmens duomenys yra surinkti bei kuo remdamiesi Mes juos tvarkome;
- susipažinti su Mūsų tvarkomais Jūsų asmens duomenimis;
- kreiptis į Mus su prašymu ištaisyti savo asmens duomenis, jeigu duomenys yra neteisingi, ne visi arba netikslūs;
- reikalauti ištrinti Mūsų tvarkomus Jūsų asmens duomenis (teisė būti pamirštam);
- reikalauti, kad būtų apribotas Jūsų asmens duomenų tvarkymas;
- nesutikti, kad būtų tvarkomi Jūsų asmens duomenys;
- prašyti, kad Jūsų asmens duomenys būtų perkelti kitam duomenų valdytojui (teisė į duomenų perkeliamumą).
Kaip galite pasinaudoti savo teisėmis?
Norėdami pasinaudoti aukščiau nurodytomis teisėmis, Jūs galite kreiptis į Mus žodžiu arba raštu – pateikdami prašymą asmeniškai, paprastu paštu adresu {} ar elektroninėmis priemonėmis – el. paštu {}.
Jeigu kreipiatės žodžiu, turite patvirtinti savo tapatybę pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. To nepadarę, savo teisių negalėsite įgyvendinti.
Jeigu dėl savo teisių įgyvendinimo kreipiatės raštu, pateikdami prašymą elektroninėmis priemonėmis, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba jis turi būti suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą. Prašymą dėl savo teisių įgyvendinimo galite pateikti ir per L-Help savitarnos sistemą. Jei matysime, kad iš pateiktų duomenų nėra galimybės tinkamai identifikuoti Jūsų tapatybės, tuomet paprašysime pateikti tuos duomenis, kurie yra būtini Jūsų tinkamam identifikavimui.
Gavę Jūsų prašymą, mes Jums atsakysime ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Jūsų prašymo ir visų atsakymui pateikti reikalingų dokumentų gavimo dienos. Taip pat informaciją apie Mūsų tvarkomus Jūsų asmens duomenis galite gauti ir prisijungę prie Mūsų savitarnos svetainės. Jei reikia, atsižvelgę į Jūsų prašymo apimtį, turime teisę pratęsti prašymo nagrinėjimą dviem mėnesiais. Tokiu atveju apie tai Jūs būsite papildomai informuotas.
Kam Jūs galite pateikti skundą?
Nesutikdami su Mūsų atsakymu į Jūsų kreipimąsi, Mūsų veiksmus (neveikimą) galite skųsti Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (L. Sapiegos g. 17, Vilnius, el. paštas ada@ada.lt, interneto svetainė www.vdai.lrv.lt), taip pat Vilniaus miesto apylinkės teismui (Laisvės pr. 79A, Vilnius, el. paštas vilniaus.apylinkes@teismas.lt, interneto svetainė www.vilniausmiesto.teismas.lt).